Pokud to nevíte, přicházíte o peníze. Ukážeme si 5 zaručených tipů, jak vytěžit ze svého webu maximum, pomocí dynamického remarketingu na Facebooku. 

  • Co je to remarketing a proč ho používat
  • Bez kódů se neobejdete. 
  • Facebook Pixel a Business Suite Manager
  • Kam s ním a proč? 
  • Remarketing na Facebooku
  • Dynamický remarketing
  • Remarketing versus retargeting

V tomto článku se zaměříme na to, jak efektivně využít dynamický remarketing a jaký z toho budete mít užitek. Pokud ho ještě nevyužíváte, děláte velkou chybu a zřejmě přicházíte o své peníze. 

Pojďme se spolu podívat na to, co to vlastně ten remarketing je a jak ho efektivně využít pro vaše podnikání na Facebooku. Také se podíváme jaké možnosti nám poskytuje internet v rámci cílených reklam.

Remarketing versus retargeting?

Zní vám to jako něco nesrozumitelného? Nemějte obavy. Vysvětlíme vám to lidsky a pro jednoduché použití v praxi.

Co to tedy je ten remarketing?

pastedGraphic.png

Co to tedy je ten Remarketing?

Řekněme, že máte nově postavený web. Grafika je dokonalou kompozicí barev vašeho brandu. Text je radost číst, fotografie perfektně zapadají do konceptu vaší filozofie, ale čísla návštěvnosti jaksi neodpovídají vaší představě. Lépe řečeno, návštěvnost vašeho webu není úplně v nejlepších číslech a vy nevíte proč. Facebook máte vymazlený. O designu vašeho Instagramu ani nemluvě, fanoušci lajkují, ale opět jsme u těch čísel ve vaší pokladně. A ta se nijak závratně nezvyšují a lajky vám účty nezaplatí. Co tedy s tím? 

TIP číslo 1: 

  • Facebook pixel je základ pro komunikaci s vaším webem.

Pokud nevíte co to je, nemůžete využívat remarketing pomocí Facebooku. Tento kód si vygenerujete ve svém Business Suite Manageru.

TIP číslo 2: 

  • vložte si Facebook Pixel do svého webu.

Zadáte je v administračním rozhraní do sekce Head. Nevíte, kde se tato část nachází? Pošlete celý kód svému správci webu. Pokud ho nemáte, rádi vám poradíme. 

TIP číslo 3: 

  • Zadejte v administračním rozhraní vašeho webu akce, které chcete, aby vaši zákazníci vykonali, když se na váš web dostanou. Například: stáhnout e-book, nebo vložení určitého zboží do košíku, nebo kliknutím na ‚‚něco.’’

Tím si zajistíte komunikaci mezi vaším webem a Facebookem a nastavíte si sami, jak chcete, aby se vaši zákazníci chovali na vašich stránkách. Nezapomeňte, že další velice důležitá aplikace, bez které se neobejdete je Google Analytics. Tímto nástrojem získáte vše co potřebujete pro analýzu a hodnocení kampaní, odkud se k vám lidé dostávají, jak dlouho se zdrží. Zkrátka podrobné metriky a statistiky, které jsou velice důležité pro plánování a nastavování úspěšných kampaní. Bez něj se do ničeho nepouštějte.

Remarketing na Google

  • Určitě znáte cookies. To jsou ta ‚‚otravná‘‘ okna, která na vás všude vyskakují a pořad se ptají, jestli s něčím souhlasíte a že si máte přečíst podmínky. Ztrácet čas se čtením kilometr dlouhých poučení a podmínek, asi nikdo z nás nechce a pochybuji, že je to jinak. Možná na pár světlých vyjímek. 

Většinou všichni tuto akci potvrdí, aniž by věděli, jak jsou tyto ‚‚sušenky’’ nastavené.  Ostatně ve většině případech se dál nedostanete, pokud by jste nepotvrdili souhlas. Jsou to takoví neviditelní internetoví ‚‚slídiči.’’

Sledují vaši aktivitu kam klikáte a co vás zajímá. Předhazují vám relevantní výsledky dle vašeho chování na internetu. Například, když se vám libí určité oblečení, vložíte si ho do košíku a nedokončíte nákup. Nebo jste strávili na nějakém webu delší dobu, čtením zajímavého obsahu. Jednoduše řečeno, mají za úkol vyslídit a zjistit vaše potřeby a zájmy. Budou se za vámi táhnout jako stín a znovu ukazovat věci, které jste si prohlíželi a ještě nekoupili, upravovat nadpisy a nabízet i kombinace produktů dle zpracovaných dat ze zdrojových kódů. Zkrátka tyto reklamy se samy optimalizují tak, aby byly co nejúčinnější a nejefektivnější. Tento typ marketingu se nazývá ‚‚ Dynamický Remarketing.’’

TIP číslo 4: 

  • využívejte Dynamický Remarketing

Protože tyto reklamy jsou velmi účinné a efektivní, jak už zde bylo zmíněno. Zpracovávají data a cíleně přivádí vaše zákazníky zpět na váš web. Statistiky hovoří za vše. Pokud zákazník nedokončil nakup a například si ho odložil ve vašem košíku na později, tak se k vám v drtivé většině vrátí a nakoupí. A to právě díky těm ‚‚otravným sušenkám.’’ A to zas není tak špatné, co myslíte? 😉

TIP číslo 5

  • remarketing versus retargeting – dva silní hráči spolu nemusí bojovat, ale naopak spolupracovat

Google k zobrazování reklamy uživatelům, používá velmi širokou síť webů, a to za určitých podmínek, které tyto weby musí splňovat v rámci návštěvnosti. V praxi to znamená, že váš web musí během měsíce, navštívit minimálně 100 aktivních uživatelů. Teprve pak vás Google zahrne do sítě těchto webů. 

Seznam má podobnou službu a nazývá se Sklik Retargeting. Pokud obchodujete v České Republice, určitě je dobré ho vyžít a kampaně zkombinovat. Ovládá velmi dobře český trh a vzhledem k tomu, že většina uživatelů využívá k vyhledávání Seznam, není vůbec zanedbatelný. 

Tak už jste si vygenerovali svůj Facebook Pixel a jak se vám s ním pracuje? Kolik vám přivedl návštěvníků a o kolik se vám zvedla vaše čísla? Napiště mi vaše zkušenosti a podněty. Ráda vám na ně odpovím. 🙂